Svar: Sødmælk eller modermælkserstatning?
29. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Annette
Nu er jeg jo ikke meget for at lægge mig ud med en kollega, men hvis du er stoppet med at amme og din datter skal have hele sit mælkebehov dækket af anden mælk, så skal du efter min mening give hende erstatning.
Med den alder hun har kan hun tilbydes sødmælk af kop til måltiderne, men hovedparten af den mælk hun indtager, bør være modermælk eller modermælkserstatning. Sødmælk har et langt højere proteinindhold og derfor er det uhensigtsmæssigt i store mængder, så længe hun ikke er ældre. Det anbefales derfor ikke at du f.eks. giver sødmælk af flaske, kun som slurke af en kop.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske